Žalingų įpročių paplitimas mokinių tarpe ir jų požiūris į vedamų prevencinių pamokų reikalingumą, naudą ir pageidavimus. Apklausos rezultatai

Mokykla tai vieta, kurioje mokiniai praleidžia didžiąją dalį savo laiko: laiko, kuris skirtas kokybiškam mokymuisi, įvairiam užimtumui, naujų gebėjimų ugdymuisi. Taip pat ir įvairioms prevencinėms veikloms, kurių pagalba siekiama užkirsti kelią nepriimtinam mokinių elgesiui, sumažinti rizikos veiksnius, supažindinti mokinius, kaip reaguoti ir pasielgti tam tikrose situacijose, kuriose mokiniai gali susidurti už mokyklos ribų.  Kitais žodžiais tariant, padaryti viską, kas įmanoma dar iki tol, kol nepageidaujamas įvykis ar situacija neįvyko. Tam LKNUC kasmet organizuojami įvairūs, pagal mokinių amžių skirti, prevenciniai užsiėmimai, paskaitos.

Š. m. sausio – vasario mėn. tarp 5-8 kl., I-III gimn. kl. mokinių vyko anoniminė apklausa, kurios tikslas – išsiaiškinti žalingų įpročių paplitimą mokinių tarpe ir jų požiūrį į vedamų prevencinių pamokų reikalingumą, naudą ir pageidavimus. Viso šioje anoniminėje apklausoje dalyvavo 31 mokinys (5-8 klasių – 20 mokinių ir I-III gimn. klasių – 11 mokinių).

Pirmas anoniminės anketos klausimas buvo, ar mokiniai pritaria prevencinėms pamokoms LKNUC? Apklausos rezultatai parodė, kad  80,6 % visų apklaustųjų šioms pamokoms pritaria, tuo tarpu 5-8 klasių mokiniai šioms pamokoms pritaria 100 %. 48,4 % nurodė, kad šios pamokos yra jiems naudingos.  Geriausiai šios pamokos pasiteisina, kai jos vyksta salėje, pagal mokinių amžiaus grupes (5-8; I-IV gimn. klasės), tai nurodė 48,4 % visų mokinių; tuo tarpu 72,5% vyresnių klasių mokinių nurodė, kad šios pamokos geriau pasiteisina, kai vyksta kiekvienai klasei atskirai.  

Anoniminėje anketoje buvo klausiama ir apie žalingų įpročių paplitimą tarp LKNUC mokinių. Apklausos rezultatai parodė, kad 22% visų apklaustųjų rūko ar yra bandę rūkyti elektronines cigaretes, 17% yra vartoję alkoholinius gėrimus, 10% nurodė, kad rūko ar yra bandę rūkyti paprastas cigaretes ir 1% nurodė, kad yra bandęs kitų psichotropinių medžiagų. Dažniausiai mokiniai rūko paprastas cigaretes per šventes, elektroninės cigaretes – 2-3 kartus per savaitę. 81,2% mokinių nurodė, kad alkoholinius gėrimus vartoja tik švenčių metu. Šios apklausos metu mokinių buvo teiraujamasi ar jie pažįsta bendraamžių mokykloje ar už mokyklos ribų, turinčių (vartojančių) žalingus įpročius. I-III gimn. klasių mokiniai pažymėjo, kad pažįsta mokykloje 3 bendraamžius, o už mokyklos ribų 8 rūkančius elektronines cigaretes. Tuo tarpu, už mokyklos ribų, šios grupės mokiniai nurodė, kad pažįsta 4 bendraamžius rūkančius paprastas cigaretes, 2 vartojančius alkoholiniu gėrimus ir 1 bendraamžį vartojantį kitas psichotropines medžiagas.

Kaip mokiniai įvertina savo žinias apie žalingų įpročių žalą: rūkymas – nuo 5 iki 10 (vidurkis 8 balai); elektroninės cigaretės – nuo 1 iki 9 (vidurkis 6 balai); alkoholis – nuo 1 iki 10 (vidurkis 7 balai); kitos psichotropinės medžiagos – nuo 4 iki 10 (vidurkis 7 balai). Iš kokių šaltinių mokiniai sužinojo apie žalingų įpročių žalą: 70,9% visų apklaustųjų nurodė, kad šią informaciją gavo iš tėvų ir mokykloje, 58,1% – iš draugų, 54,8% – iš interneto.

Apklausos metu mokinių buvo teiraujamasi, kokios prevencinės temos juos domintų. Pageidaujamų temų penketuką 5-8 klasių mokiniai nurodė: atsakomybės (93,5%), gamtosaugos (90,3%), patyčių prevencijos ir saugumo (po 87,1%), lytinio švietimo (80,6%) temas; I-III gimn. klasių mokiniai: lytinio švietimo (93,5%), finansinio raštingumo (90,3%), prekybos žmonėmis (87,1%), tolerancijos ir saugumo (po 83,8%) temas. Mokiniai taip pat nurodė, kas turėtų vesti jiems šias pamokas ar klasės vadovas/auklėtojas, ar LKNUC specialistai ar kviestiniai lektoriai. 74,2% visų apklaustųjų mokinių nurodė, kad lytinio švietimo, patyčių prevencijos, pagalbos sau temomis turėtų kalbėti LKNUC specialistai ir/ar kviestiniai lektoriai. Pagal klases, 100 % visų I-III gimn. klasių mokinių nurodė, kad  tolerancijos, atsakomybės ir psichotropinių medžiagų žalos temomis, taip pat turėtų kalbėti LKNUC specialistai.

Mokinių buvo teiraujamasi, kokiu dažnumu mokykloje reikėtų kalbėtis įvairiomis prevencinėmis temomis. 48,4% visų apklaustųjų nurodė, kad kalbėtis šiomis temomis reikėtų 1 kartą per mėnesį. Pagal klases, tai nurodė 81,8%  I-III gimn. klasių mokinių, tuo tarpu 35% 5-8 klasių mokinių nurodė 1 kartą per ketvirtį. Paskutinis anoniminės apklausos klausimas buvo, kada mokiniai geriausiai dalyvauja prevencinėse pamokose, ar kai jas veda klasės vadovas/auklėtojas, ar LKNUC specialistai ar kviestiniai lektoriai. 41,9% visų apklaustųjų nurodė, kad geriausiai dalyvauja šiose pamokose, kai jas veda LKNUC specialistai (tai nurodė 40% 5-8 klasių ir 54,5% I-III gimn. klasių mokiniai).

Mokinių apklausos rezultatai (PDF)

socialinė pedagogė R. Rusovičiūtė

Vyresnių klasių mokiniai lankosi profesinio mokymo įstaigose

Vyresnių klasių mokiniai lankosi profesinio mokymo įstaigose

Svečiai iš Turkijos stebėjo socialinių-emocinių kompetencijų ugdymo užsiėmimą

Svečiai iš Turkijos stebėjo socialinių-emocinių kompetencijų ugdymo užsiėmimą

Rekomendacijos ir patarimai tėvams, kaip pasirūpinti vaikų saugumu

LKNUC prisijungė prie pilietinės iniciatyvos „Pergalės šviesa“

LKNUC prisijungė prie pilietinės iniciatyvos „Pergalės šviesa“

Archyvai