Balandis – autizmo supratimo mėnuo

Š. m. balandžio mėn. 24 d.  centro švietimo pagalbos specialistų metodinės grupės nariai viešėjo Kauno Prano Daunio ugdymo centre – darželyje (Bajorų g.) bei mokykloje (Taikos pr.), kur ugdoma beveik 200 vaikų su autizmo spektro sutrikimais (ASS). Surdopedagoginėje praktikoje vis dažniau pasitaiko atvejų, kai šalia sutrikusios klausos vaikui yra nustatyti ir ir kiti sutrikimai. Todėl švietimo pagalbos specialistams svarbu suprasti vaikų su ASS bendravimo, elgesio, pažinimo, jutimų, mąstymo ypatumus, sukurti tinkamą aplinką bei organizuoti ugdymą, atliepiantį jų individualius gebėjimus bei poreikius.Pirmiausia nuvykome į ugdymo centro darželį. Mus nuoširdžiai priėmusi Prano Daunio ugdymo centro direktorė Raimonda Juknevičienė išsamiai papasakojo apie autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymo organizavimo Kauno darželyje pradžią, dabarties ypatumus bei iššūkius. Surdopedagogai turėjo galimybę pamatyti puikiai pritaikytas edukacines erdves bei jose vykdomą ugdomąją veiklą. Direktorė pabrėžė, kad darbui atsidavusių mokytojų bei specialistų kolektyvą ,,užsiaugina” – perspektyvius darbuotojus skatina ir palaiko. Išskirtinė darželio aplinkos estetika bei funkcionalumas  taip pat turi nemažą reikšmę bendram įstaigos mikroklimatui.Darželio specialioji pedagogė bei logopedė metodininkė  Aušra Lukšienė aptarė  „Ikimokyklinio amžiaus vaikų struktūruotas ugdymą“, akcentavo minimalaus vizualinio apkrovimo, dienotvarkės sudarymo svarbą ASS turinčių vaikų ugdyme, parodė video medžiagą apie darželį.Po apsilankymo darželyje pasukome į ugdymo centro – mokyklos pusę. Mokykloje mus pasitiko direktoriaus pavaduotoja Lolita Andriuškevičienė. Pavaduotoja supažindino mus su viešnagės dienotvarke bei pranešėjais. Mokyklos psichologė Ugnė Kazakevičienė kartu su socialine pedagoge Aušra Jancevičiene pasidalijo asmenine patirtimi bendrame pranešime „Kaip pažinti ir susidraugauti su autistišku vaiku“. Pranešėjos padrąsino nebijoti iššūkių, nesėkmių, ugdant autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus, bet atkakliai, kartais metus laiko, ieškoti būdų, geriausiai atliepiančių tokio vaiko poreikius. Kantrybė, nuoseklumas ir noras padėti vaikui padeda įveikti sunkumus. Labai svarbu mokytojui nepalūžti, turėti komandą, kurioje būtum išklausytas, palaikytas, sustiprintas.Specialioji pedagogė metodininkė Vaiva Alijauskienė savo klasės patalpose pristatė pranešimą tema „Struktūruoto ugdymo ypatumai ugdymo aplinkoje ir pamokoje“. Pedagogė nuoširdžiai pasidalino savo ilgamečio darbo patirtimi, pabrėždama, kad jos mokiniams svarbiausia socializacija ir savarankiškumas. Tuo tikslu su klase keliaujama viešuoju transportu į parduotuves, botanikos sodą ar kitur. Išvykoms pasiruošiama iš anksto. Sudaromas maršrutas, pateikiamos etapų nuotraukos, mokiniai mokosi jų pavadinimus, sužino, kas ten vyksta ir tik tuomet iškeliaujama. Pavyzdžiui, mokiniai parduotuvėse atsakingi už atskiras užduotis: vieni turi sąrašus su reikalingais produktais ir turi juos surasti, kiti turi pinigų ir skaičiuoja, kiek gali išleisti pirkiniams. Ilgametė pedagogės patirtis padiktuoja daugybę išradingų projektinių veiklų. Ne veltui specialioji pedagogė metodininkė Vaiva Alijauskienė šiais mokslo metais tarptautinės Mokytojų dienos proga išrinkta ir apdovanota kaip viena iš penkių geriausių Kauno mokytojų.Specialioji pedagogė Rasa Venckutė sudomino ne tik pranešimu „ASS vaikų elgesys – teorijos ir praktikos sąsajos. Pasidalinimas patirtimi“, bet ir praktiškais būdais, padedančiais atpažinti, kuriame suvokimo etape yra konkretus vaikas, kaip valdyti vaikų emocijas ir kt.Specialusis pedagogas ekspertas Valdas Urbonavičius dalijosi praktinio darbo patirtimi tema „Alternatyvios ir augmentinės komunikacijos taikymas ugdyme“, akcentavo bendravimo mokymo pagal PECS metodiką naudingumą bei pažėrė visą pluoštą praktiškų būdų, padedančių įveikti sudėtingesnes ugdymo situacijas. Gebėjimas  remtis mokslu, bet kartu gyvai, su subtiliu jumoro jausmu išryškinti pedagogo praktikoje pastebėtus svarbiausius darbo su ASS turinčiais vaikais ypatumus  – neginčijamas specialiojo pedagogo eksperto Valdo Urbonavičiaus pranašumas.  Švietimo pagalbos specialistai viešnagės Kauno Prano Daunio centre metu gavo nemažai atsakymų į praktikoje iškilusius klausimus, pvz.: kaip išlaikyti balansą tarp akademinio mokymo ir vaiko emocinės gerovės? Kaip parinkti ir taikyti tinkamus probleminio elgesio kontrolės būdus? Kokius naudoti kognityvinius procesus skatinančius efektyvius informacijos perdavimo metodus? Gauta informacija padės ir surdopedagogams, ir mokinių tėvams geriau suprasti bei įveikti vaikų, turinčių ASS, elgesio, bendravimo bei ugdymo sunkumus.

                                                                     Surdopedagogė R. Vyšniūnienė

Žemės dienos paminėjimas

Žemės dienos paminėjimas

I gimnazijos klasių mokiniai pabaigė Pilietiškumo ir gynybos įgūdžių kursus

I gimnazijos klasių mokiniai pabaigė Pilietiškumo ir gynybos įgūdžių kursus

Paroda “Velykų medis“ LKNUC darželyje

Paroda “Velykų medis“ LKNUC darželyje

LKNUC bendruomenė dalyvavo kasmetinėje akcijoje ,,Darom“.

LKNUC bendruomenė dalyvavo kasmetinėje akcijoje ,,Darom“.

Archyvai