Filaretų g. 36, LT-01210 Vilnius
Įm. k. 290982710
A. s. LT09 7300 0100 0245 9232
AB bankas „Swedbank“
Banko kodas 73000
Tel. / faks. +370 5 215 4427
El. paštas rastine@lknuc.lt
Direktorė Girdutė Lepeškienė
RSS Srautas pritaikymas neįgaliesiems
Sąmoningumo didinimo mėnuo BE PATYČIŲ
„Vardan tos Lietuvos“ – renginys, skirtas paminėti 25-tąjį atkurtos nepriklausomos Lietuvos gimtadienį

Kovo 17 d. LKNUC bendruomenė įspūdingai paminėjo 25-tąjį atkurtos nepriklausomos Lietuvos gimtadienį. Ypatingo gimtadienio proga renginiui „Vardan tos Lietuvos“ buvo pasirinktas netradicinis formatas, atsisakant jau įprastais tapusių minėjimo ar vaidinimo. Organizatoriai šį kartą pasiūlė dalyvauti mobiliojoje (judriojoje) viktorinoje, remdamiesi orientaciniame sporte naudojamais principais.

Renginio pradžioje 5-IV gimnazijos klasių mokiniai buvo suskirstyti į 8 komandas, kurioms buvo parinkti Lietuvoje paplitusių paukščių pavadinimai: „Gandrai“, „Gervės“, „Kėkštai“, „Žuvėdros“, „Sakalai“, „Gulbės“, „Geniai“ ir „Pelėdos“, išsirinko komandų kapitonus. Kiekvienai komandai buvo įteiktas „žemėlapis“, pagal kurį dalyviai turėjo aplankyti 10 netradicinėse mokyklos erdvėse esančių stotelių. Stotelėse mokinių laukė mokytojai, administracijos darbuotojai, skyrių atstovai, paruošę mokiniams visokių veiklų. Joms buvo skiriama po 15 minučių.

„Smart Post“ stotelėje komandoms reikėjo išsitraukti žymų Lietuvos objektą, parodyti jį žemėlapyje, padaryti gražų atviruką ir parašyti laišką (anglų kalba) iš tos žymios vietos, kurią išsitraukė.
„Mįslių mieste“ mokinių laukė nemažas iššūkis. Stotelėje teko minti mįsles, kurias vyresniesiems parengė pradinių klasių mokiniai ir jų mokytojos.

Stotelėje „Žalioji šalis“ viktorinos dalyviai turėjo ne tik teisingai įvardinti Lietuvos nacionalinį paukštį, medį, Lietuvoje išvestą arklių veislę ir saulės žolynu vadinamą augalą, bet ir, pasitelkę komandinio darbo įgūdžius, sudėlioti dėlionę.

Stotelėje „Sveikame kūne – išmanus protas“ užduotys buvo užkoduotos QR kodų generatoriumi (goqr.me). QR kodus iššifravus išmaniųjų telefonų programėle QR Code Reader, dalyviams teko mesti baudas, žaisti smiginį, mesti lankelius, parašyti 10 Lietuvos olimpiečių (tiek kurčiųjų, tiek girdinčiųjų) pavardžių.

„Lietuviškoje blyninėje“ komandoms teko kokybiškai iškepti blynus degustacijai, surašyti visus blynų tešlai panaudotus produktus ir nustatyti iš kokių uogų pagaminta stotelės šeimininkių pateikta uogienė.
Stotelėje „Lietuvos etnografiniai regionai“ mokiniai bandė ne tik teisingai įvardinti visus etnografinius regionus, jų sostines, atpažinti herbus, bet ir teisingai nurodyti etnografinių regionų moterų tautinius drabužius, išvardinti kuo daugiau lietuviškų valgių pavadinimų bei atpažinti ir įvardinti paveikslėliuose pavaizduotus daiktus, kuriuos naudojo senovės lietuviai.

„Senajame Vilniuje“ žaidimo dalyviai turėjo galimybę persikelti į XIX a. Vilnių ir pabandyti identifikuoti paveiksluose pavaizduotus statinius. Bene sunkiausiai sekėsi įvardinti Misionierių vienuolyną bei Aušros vartų gatvę.

Stotelė „Lietuva: praeitis ir dabartis“ buvo įrengta direktorės kabinete, todėl, kaip vėliau prisipažino kai kurie mokiniai, teko dar kartelį žvilgtelėti į „žemėlapį“ ir įsitikinti, ar atvyko tikrai ten, kur turėtų. Šioje stotelėje mokiniai atliko užduotis ir sprendė kryžiažodį, kuriame buvo pateikti klausimai, susiję su kertiniais Lietuvos istorijos faktais.

„Lietuviški gestukai“ pateikė itin linksmas užduotis, tokias kaip „Sugedęs telefonas“, „Aš – gestotyros skyriaus specialistas“. Kebliausia buvo, kai teko gestų kalba parodytą sakinį „Kada švenčiama kovo 11 diena?“ užrašyti jį lietuvių kalba ir pabandyti į šį klausimą atsakyti.

Stotelėje „Judanti Lietuva“ mokiniams buvo pasiūlyti 3 judrūs žaidimai, susiję su Lietuvos istorijos ženklais ir lietuvybe. Žaidimo „Gedimino pilies pastatymas“ metu grupė tik savo pačių kūnais turėjo „supilti“ kalną, ant jo „pastatyti“ Gedimino pilį ir ant pilies „iškelti“ Lietuvos vėliavą. Šioje stotelėje mokiniams teko ne tik „pastatyti“ Gedimino pilį, bet ir „pabėgti kūlgrinda“ bei išmokti darniai, sinchroniškai žygiuoti. Vertinant užduočių atlikimą, ypatingas dėmesys skirtas komandiniam darbui, užduoties atlikimo tikslumui ir komandos kūrybingumui.

Antrojoje renginio dalyje dalyviai ir svečiai išklausė Centro direktorės G. Lepeškienės sveikinimą Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo 25-tųjų metinių proga, susidomėję stebėjo stotelių atstovų prisistatymus, teisingų atsakymų paskelbimą. Daugelį sugraudino IIIb klasės gimnazistės Rūtos Šinkūnaitės gestų kalba įstabiai interpretuota Bjelle ir Peru daina „Brolužis“.

Renginio pabaigoje komandų kapitonai pristatė jų komandoms labiausiai patikusias stoteles. Mokiniams labiausiai įsiminė netradicinės užduotys, kurias atliko stotelėse „Smart Post“, „Judanti Lietuva“ ir „Sveikame kūne – išmanus protas“. Įdomiausia stotele mokiniai išrinko stotelę „Lietuviški gestukai“.
Susumavus 10 stotelių surinktus taškus, nugalėtojais buvo paskelbta „Gervių“ komanda. Antroji vieta atiteko „Gandrams“, o trečiąja vieta džiaugėsi „Žuvėdros“.

Istorijos mokytoja R. Kumštytė

  • Renginių kalendorius
  • REKOMENDACIJOS TĖVAMS, AUGINANTIEMS VAIKUS, TURINČIUS KLAUSOS SUTRIKIMŲ AR KOCHLEARINIUS IMPLANTUS
  • Pamokų laikas
  • Atostogos
  • Bendradarbiavimas
  • Pirštų abėcėlė
  • PARAMA gimnazijai (2% GMP)
  • VAIKŲ MAITINIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
  • PREVENCINĖS PROGRAMOS
  • SVARBI INFORMACIJA TĖVAMS
  • PAGALBĄ TEIKIANČIOS ORGANIZACIJOS LIETUVOJE
  • TURTO NUOMOS KONKURSAS

Švietimo ir mokslo ministerija

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Techninės pagalbos neįgaliesiems centras

Ugdymo plėtotės centras

LKNUC facebook paskyra

LKNUC bibliotekos facebook paskyra

Visos teisės saugomos © 2019 Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras
Web-sprendimas: FoxitNetas