Filaretų g. 36, LT-01210 Vilnius
Įm. k. 290982710
A. s. LT09 7300 0100 0245 9232
AB bankas „Swedbank“
Banko kodas 73000
Tel. / faks. +370 5 215 4427
El. paštas rastine@lknuc.lt
Direktorė Girdutė Lepeškienė
RSS Srautas pritaikymas neįgaliesiems
Sąmoningumo didinimo mėnuo BE PATYČIŲ
Seminaras LASUC. Kurčneregystė. Negalė ir ugdymo organizavimo patirtis.

Šių metų spalio mėn. 28 d. Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro (LASUC) Specialiojo ugdymo skyriaus komanda mūsų mokytojus bei švietimo pagalbos specialistus pakvietė į seminarą ,,Kurčneregystė. Negalė ir ugdymo organizavimo patirtis“.

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras jau ketvirtus metus glaudžiai bendradarbiauja su LASUC: pasirašyta trišalė bendradarbiavimo sutartis įpareigoja stiprinti mokyklos ryšius, neužsidaryti tarp savų sienų, dalintis informacija specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo, ugdymo optimizavimo, specialistų ir tėvų bendradarbiavimo ir kitais aktualiais klausimais.

Seminarą vedė Specialiojo ugdymo skyriaus vedėja Dalia Taurienė, atkreipusi dalyvių dėmesį į svarbų faktą – 80 proc. informacijos apie pasaulį suvokiame akimis! Vedėja supažindino dalyvius su įvairiais regos sutrikimais, priminė žymius akluosius (Homeras, A. Boccelli, L. Brailis ir kt.), kuriems sutrikusi rega netapo kliūtimi siekiant to, kuo jie norėjo būti. Pranešėjos duomenimis, pasaulyje kasmet apanka apie 7 milijonai žmonių, net 75 proc. to galėtų išvengti, tačiau visai aklų, kurie nieko nemato, yra tik 10 proc. Visi žinome, kaip svarbu tikrintis akis. Pirmasis mokslininkas 1861 m. panaudojęs terminą ,,regos aštrumas“ yra F. Donders (Olandija). Regėjimo aštrumas pacientams yra tikrinamas medicinos įstaigose, žymint raide V (lot. visus – žiūrėjimas). Regos sutrikimus sukelia įvairios priežastys. Šiais laikais ypač dažna regos ligų jaunimo grupėje liga – diabetas.

Pranešėja taip pat pristatė specialiojo ugdymo skyriaus struktūrą: ugdymas vyksta ikimokyklinio ugdymo grupėje, kurčneregių ugdymo grupėje ir specialiosiose klasėse. Skyriuje mokosi sutrikusios regos vaikai, turintys labai sudėtingų kompleksinių negalių, taip pat kurčneregiai vaikai, turintys ir regos, ir klausos sutrikimų. Kurčneregystė gali būti ir įgimta, ir įgyta. Pasak pranešėjos, kurčneregystę sukelia motinos nėštumo metu persirgtos virusinės ligos, pvz., raudonukė, cytomegalo virusas, toksoplazmozė, taip pat gimdymo traumos, įvairūs sindromai, persirgtas meningoencefalitas, hydrocefalija. Kadangi didėja išgyvenusių neišnešiotų naujagimių skaičius, dabar daugėja ir gimusių kurčneregių vaikų. Vyresniame mokykliniame amžiuje dažniausia atsiradusios kurčneregystės priežastis – Ašerio sindromas, kuris pažeidžia maždaug 5– 10% kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų vaikų.

Seminaro dalyviams įsiminė aklumo ir silpnaregystės negalės ,,simuliavimo“ pratybos, kurių metu kiekvienas gavome užsidėti specialius akinius, visaip ,,trukdančius“ matyti pilną vaizdą bei atlikti skirtas užduotis. Tai padėjo giliau pajausti fizinę, socialinę, psichologinę neregystės įtaką mokymuisi bei gyvenimo kokybei.

Seminaro dalyviai taip pat apsilankė kompiuterių klasėje, kur informacinių technologijų mokytojas G. Nenartavičius vaizdžiai supažindino su aklų ir silpnaregių mokinių kompiuterinio raštingumo mokymo ypatumais bei aplinkos pritaikymu. Apžiūrėję gimnazijos klasių patalpas bei išklausinėję Specialiojo skyriaus vedėją D. Taurienę apie geografijos, kalbų, matematikos ir kitų dalykų ugdymo ypatumus LASUC’e, seminaro dalyviai buvo pakviesti aptarti įspūdžių bei pasidalinti savo patirtimi prie kavos puodelio.

Antroji seminaro dalis buvo skirta kurčneregių ugdymo ypatumams aptarti. Pranešėja – kurčneregių ugdymo grupės mokytoja Nadiežda Baranovskaja – išsamiai ir vaizdžiai papasakojo apie kurčneregių ugdymą. Tai unikali negalė, nes vaiko regos ir klausos sutrikimai veikia jo komunikavimą su aplinka, jo judėjimą erdvėje, apsunkina informacijos bei aplinkos suvokimo prieinamumą. Kurčneregiai vaikai negali panaudoti vieno jutimo kitam kompensuoti: jie arba žiūri, arba klauso. Darbo patirties mokytoja sėmėsi iš Norvegijos specialistų, taip pat savo kolegų, nes šioje grupėje svarbus komandinis darbas, pasidalinimas informacija, juk kurčneregiams būtini specialūs ugdymo ir bendravimo metodai. ,,Empatija“ – žodis, kuris mokytojos N. Baranovskajos lūpose nuskambėjo kaip rakto simbolis į vaiko širdį. Įsigyventi į vaiko aplinką ir situaciją, įsižiūrėti į jo individualius poreikius ir norus, atrasti jo galimybes – visa tai nepaprastai svarbu ugdant kurčneregius.

LASUC seminaras ,,Kurčneregystė. Negalė ir ugdymo organizavimo patirtis“ – ne tik profesionaliai organizuotas profesinės kvalifikacijos kėlimo renginys Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro mokytojams ir švietimo pagalbos specialistams, bet taip pat ir galimybė praturtinti savo asmeninę patirtį, pabendrauti, pasidalinti darbo specifika sutrikusios regos ir aklumo negalės vaikus ugdančiais specialistais bei mokytojais bei užmegzti draugiškus ryšius.

Surdopedagogė R. Vyšniūnienė

  • Renginių kalendorius
  • REKOMENDACIJOS TĖVAMS, AUGINANTIEMS VAIKUS, TURINČIUS KLAUSOS SUTRIKIMŲ AR KOCHLEARINIUS IMPLANTUS
  • Pamokų laikas
  • Atostogos
  • Bendradarbiavimas
  • Pirštų abėcėlė
  • PARAMA gimnazijai (2% GMP)
  • VAIKŲ MAITINIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
  • PREVENCINĖS PROGRAMOS
  • SVARBI INFORMACIJA TĖVAMS
  • PAGALBĄ TEIKIANČIOS ORGANIZACIJOS LIETUVOJE
  • TURTO NUOMOS KONKURSAS

Švietimo ir mokslo ministerija

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Techninės pagalbos neįgaliesiems centras

Ugdymo plėtotės centras

LKNUC facebook paskyra

LKNUC bibliotekos facebook paskyra

Visos teisės saugomos © 2019 Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras
Web-sprendimas: FoxitNetas