Filaretų g. 36, LT-01210 Vilnius
Įm. k. 290982710
A. s. LT09 7300 0100 0245 9232
AB bankas „Swedbank“
Banko kodas 73000
Tel. / faks. +370 5 215 4427
El. paštas rastine@lknuc.lt
Direktorė Girdutė Lepeškienė
RSS Srautas pritaikymas neįgaliesiems
Saugumo tikslais LKNUC patalpos ir teritorija stebimos vaizdo kamera.
Projektai

Vertimų ir iliustracijų projektas  „Tavo žvilgsnis“

Baigėsi projektas „Tavo žvilgsnis“. Sveikiname vertimų ir iliustracijų projekto „Tavo žvilgsnis“ nugalėtojas, II gimnazijos klasės mokines, Indrę Lementauskytę ir Jurgitą Šiaudkulytę.


LKNUC dalyvauja Erasmus+ projekte

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras dalyvauja Erasmus+: Comenius programos 2 pagrindinio veiksmo strateginių partnerysčių tarptautiniame projekte „FEUERSTEIN METHOD IMPLEMENTATION IN SCHOOL ACTIVITIES“ (Feuersteino metodo pritaikymas mokyklos veiklose). Projekto vykdytojas – Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras, partneriai – Karlo universitetas Prahoje, Kalbos ir girdėjimo sutrikimų korekcijos centras Slovėnijoje, Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras, Vilniaus Abraomo Kulviečio, Simono Stanevičiaus vidurinės mokyklos ir Kėdainių Šviesiosios gimnazija.

Projekto tikslas – tobulinti mokinių mokėjimo mokytis kompetenciją remiantis Feuersteino metodu.

Švietimo pagalbos, vertinimo ir konsultavimo skyriaus vedėja D. Burkauskienė


Vertimų ir iliustracijų projektas  „Tavo žvilgsnis“

Nuo praeitų metų LKNUC vyresniųjų klasių mokiniams tapo tradicija dalyvauti vaikų kūrybinės iniciatyvos fondo organizuojamame vertimų ir iliustracijų projekte „Tavo žvilgsnis“. Šias metais į projektą vėl entuziastingai įsitraukė II g. klasės mokiniai. Jiems vadovauja anglų kalbos mokytoja Jurga Naimavičiūtė-Skuolienė ir dailės mokytoja Jūra Seniut. Mokiniai piešia iliustracijas savo pasirinktiems tekstams, kurie parašyti anglų kalba, o tai reikalauja daug kantrybės bei ištvermės. Palinkėkime jiems sėkmės! Nuotraukos>>

Anglų kalbos mokytoja J. Naimavičiūtė-Skuolienė


LKNUC ikimokyklinukai – tarpatautinio projekto “Magic children‘s crafts“ partneriai

2014 metų spalio mėnesį LKNUC ikimokyklinio ugdymo grupių vaikai bei jų pedagogai prisijungė prieTwinning projekto „Magic children‘s crafts“. eTwinning programa, nuo 2005 metų Europos komisijos įsteigta kaip eLearning programos iniciatyva, skirta Europos mokyklų bendradarbiavimui. Nuo 2014 metų eTwinning įsitvirtino Europos sąjungos švietimo, mokymo, jaunimo ir sporto programoje Erasmus +. Centrinei paramos tarnybai vadovauja European Schoolnet. Programa paremta bendravimo ir bendradarbiavimo galimybėmis eTwinning platformoje www.eTwinning.net.

Projekto „Magic children‘s crafts“ kūrėjas – Jurbarko mokykla „Ąžuoliukas“.

Projekto trukmė: 2014 m. spalio mėn. – 2015 m. gegužės mėn.

Projekto partneriai: įvairių Europos šalių (Graikija, Ispanija, Rumunija, Turkija, Latvija, Estija, Gruzija,

Prancūzija, Slovakija, Bulgarija ir kt) ugdytiniai nuo 4 iki 11 metų amžiaus bei jų pedagogai.

Projekto tikslas – skatinti vaikus ir jų pedagogus keistis kūrybinėmis idėjomis, tokiu būdu pažįstant ir kitų Europos šalių kultūrą. Projekto eigoje vaikai gamina įvairius darbelius, drąsiai įgyvendina savo kūrybinius sumanymus, improvizuoja, taikydami įvairius meninės raiškos būdus.  Be to, vaikų darbeliai eksponuojami tarptautinėje Europos mokyklų bendruomenės platformoje, projekto “Magic children‘s crafts“ ervėje „Twin Space“.

Projekto tikėtini rezultatai:  ugdytiniai  ir jų pedagogai susipažins  su Europos kultūrų įvairove, keisis kūrybinėmis idėjomis, semsis įkvėpimo meninei raiškai ir kūrybai, ugdymo procese bus naudojamos IKT. Projektas įvertintas Nacionaliniu ir Europos kokybės ženkleliais.

Kviečiame ir kitus pedagogus bei jų ugdytinius aktyviai  dalyvauti  ir bendradarbiauti eTwinning projektuose. eTwinning programa skatina mokyklų  bendradarbiavimą Europoje naudojantis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis (IKT), teikdama paramą, įrankius ir paslaugas, kad mokyklos galėtų lengvai užmegzti ilgalaikes ar trumpalaikes partnerystes bet kuria tema. Nuotraukos>>

 

Ikimokyklinio ugdymo pedagogė Ramutė Žemaitienė


LKNUC mokinių debiutas Lietuvos kurčiųjų kino festivalyje


  2014 metais spalio 25 dieną kino teatre „Pasaka“ rinkosi kurčiųjų bendruomenė, sukviesta kurčiųjų kino festivalio „Kinas gestų kalba“. Pirmasis festivalis vyko 2010 metais, organizuojamas buvusios Vilniaus kurčiųjų organizacijos pirmininkės Larisos Voroneckajos. Po ketverių metų pertraukos šį gražų darbą tęsė kurčiųjų jaunimo asociacijos prezidentė Monika Kumžaitė, tarybos narė Nina Šamakova ir Larisa Voroneckaja.
Festivalį vedė Arūnas Bražinskas. Festivalio komisija: Lietuvos Respublikos Seimo narė – Raminta Popovienė, Lietuvių gestų kalbos vertėjų asociacijos Prezidentė/Kauno apskrities gestų kalbos vertėjų centro direktorė – Ramunė Leonavičienė, Vytauto Didžiojo Universiteto lietuvių gestų kalbos ir kurčiųjų kultūros klubo „Gyva gestų kalba“ Prezidentė – Rūta Taraškevičiūtė, žymus dizaineris – Giedrius Šarkauskas, Vokietijos lietuvė, žinoma kurčiųjų bendruomenės narė – Laura Valytė.
Festivalio konkursinėje filmų programoje dalyvavo filmai: „SAMAN mamos istorija“, „Aplink Lietuvą: žygis dviračiais“, „Be istorijos – be ateities“, „Nuotykių kelionė“, „Pagrobimas“, „Aš ir BMW“ ir „Stiklinis indas“.
Pastarasis – LKNUC mokinių trumpo metro filmas, kurio idėja gimė Karoliui Simaičiui (LKNUC absolventui). Teatro mokytoja Anželika Nikelė šią kūrybinę idėją koregavo, parašė scenarijų, mokinius ruošė filmavimui, derino filmui tinkamas vietas, datas, laiką.
Filmą režisavo, filmavo, titravo, rūpinosi apranga, detalėmis – Anželika Nikelė. Filmą montavo VGTU teatro studijos aktorius Lukas Lukoševičius.
Filme „Stiklinis indas“ debiutavo dabartiniai 6 klasės (filmuojant aktoriai buvo 5-kai) mokiniai: Deimantė Navikaitė, Jelizaveta Šestak, Goda Jurgilaitė, Gabija Šamakovaitė, Deimantas Bražiūnas, Karolis Katutis, Dominykas Lukošius ir Matas Songinas.
Trumpo metro filmas „Stiklinis indas“ pasakoja apie neigiamą mergaitę – amžinai piktą, nemotyvuotą, neatsakingą. Jos namai – suversti, jos apranga – pilka ir netvarkinga.  Ji pritaria mokykloje vykstančioms patyčioms, tai skatina ir dalyvauja įvairiuose pasistumdymuose, susimušimuose. Vieną dieną ji pastebi, kaip jos draugė jėga įsodinama į automobilį. Ji nuskriaudžiama ir išmetama į gatvę. Kitą dieną mokykloje ji pastebi muštynes, tačiau šįkart – jos nebėra juokingos. Mušamam vaikinui gresia pavojus. Ji bando užstoti jį, sustabdyti muštynes, tačiau jos bendrininkai ima mušti ir ją. Mergaitei su vaikinu pavyksta pasprukti ir netrukus jie susipažįsta su draugišku, nuoširdžiu berniuku. Mergaitės mąstymas ima keistis – ji gražiai bendrauja, susitvarko namus, tvarkingai apsirengia, į savo gyvenimą įneša spalvų. Jos gyvenimas ima keistis.
Viso filmo metu, greta vaidybinės dalies, rodomas stiklinis indas. Filmo pradžioje – jis pilnas juodų gniužulų popieriaus, besikeičiant mergaitei – inde ima mažėti juodų ir daugėti baltų gniūžčių. Tai simboliška žmogaus vidinio pasaulio iliustracija. Juk norint pakeisti pasaulį – pradedama nuo savęs.
Jaunieji aktoriai verti pasididžiavimo ne vien dėl gauto prizo. Filmo aktoriai – patys jauniausi festivalio„Kinas gestų kalba“ dalyviai. Tai – puikus pavyzdys jaunimui, kaip reikia nenuilstamai siekti tikslų, nebijoti klysti ir veikti, į tai įdedant visą save.
Laimėjimai:
Nuotykių, komedijos, fantastinio, romantinio filmo kategorijoje nugalėtoju paskelbtas filmas „Aplink Lietuvą: žygis dviračiais“ – Tomas Kuzminskis ir Rokas Koveckis.
Biografinio, dramos, dokumentinio, istorinio filmo kategorijoje nugalėtoju paskelbtas filmas „Aš ir BMW“ – Arnoldas Matulis.
Siaubo, veiksmo, trilerio, psichologinio filmo kategorijoje nugalėtoju paskelbtas filmas „SAMAN mamos istorija“ – Lina Kankevičiūtė.

2014 metų kino festivalio geriausias filmo plakatas – „SAMAN mamos istorija“.

2014 metų kino festivalio aktoriumi nominuotas Tomas Kuzminskis.

Visi trumpo metro filmai buvo titruoti lietuvių kalba, organizatorius ir renginio vedėją įgarsino Panevėžio lietuvių gestų kalbos vertėjų centro vertėjos – Raimonda Vaičeliūnienė ir Donata Grinevičiūtė. Festivalio rėmėjai – Lietuvos kultūros taryba, UAB „IDW“, UAB „Birštono mineraliniai vandenys“ ir KO bei UAB „Rimi Lietuva“. Nuotraukos>>

 

Anželika Nikelė


Projekto „Portalo „E. mokykla“ plėtra. Virtualios mokymosi aplinkos Moodle 2.7 mokymų I sesija.

Švietimo informacinių technologijų centras vykdo ESF finansuojamą projektą „Portalo „E. mokykla“ plėtra“ (projekto Nr. VP1-2.2-ŠMM-02-V-03-001). Vienoje iš veiklų numatyta išbandyti, kaip portale sukauptos skaitmeninės mokymo priemonės gali būti naudojamos virtualiose mokymo aplinkose (toliau – VMA) „MOODLE 2.7“ arba „ITSLEARNING“. VMA „MOODLE“ šiuo metu pati populiariausia pasaulyje, ją naudoja šimtai universitetų ir gimnazijų. Kita mokymosi aplinka – populiarėjanti, Lietuvoje dar neišbandyta, bet jau lokalizuota – „ITSLEARNING“. 25 projekte dalyvaujančios mokyklos mokysis kūrybiškai dirbti su VMA „MOODLE 2.7“:

  • Atrinktų mokyklų mokytojų komandos turės galimybę dalyvauti 24 val. (trijų sesijų) mokymuose apie VMA naudojimą ugdyme.

     

  • Projekto komandoms bus teikiama metodinė pagalba.

     

  • Aktyviausios ir geriausią metodinę medžiagą pateikusios projekto mokyklos gali tikėtis būti paskatintos.

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro dešimties pedagogių komanda pateikė paraišką ir 2014 birželio 30 dieną gavo kvietimą įsijungti į projekto veiklas ir išbandyti VMA „MOODLE 2.7“.
Pirmoji sesija įvyko 2014 m. spalio 27 dieną, kurios metu Neformaliojo švietimo ir socializacijos skyriaus vedėja V. Kilikevičienė ir įvairių dalykų mokytojos: lietuvių kalbos – M. Pošiūtė–Žebelienė ir A. Jurelė, informacinių technologijų ir matematikos – J. Drazdauskienė, anglų kalbos – J. Naimavičiūtė–Skuolienė, biologijos – I. Šilaikienė, chemijos – N. Narušytė, technologijų – R. Nausėdienė, istorijos – R. Kumštytė, socialinė pedagogė R. Rusovičiūtė susipažino su virtualioms mokymosi aplinkoms būdingomis funkcijomis, nagrinėjo gerosios praktikos pavyzdžius ir juos analizavo, pačios išbandė VMA „MOODLE 2.7“.

Planuojamos kitos sesijos: II – oji – 2015 metų sausio 2 dieną ir III – ioji – 2015 metų balandžio 2 d., kurių metu kurs metodines priemones ir pateiks gerosios metodinės patirties, naudojant VMA „MOODLE 2.7“.
Daugiau informacijos apie projektą ir VMA rasite prisijungę svečio teisėmis adresu: http://vilnius.vma.emokykla.lt/login/index.php

Informacinių technologijų mokytoja metodininkė Jūratė Drazdauskienė


 

LKNUC mokiniai dalyvavo projekte „Svajonės-kelionės“

Šių metų pavasarį Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre apsilankiusi VŠĮ „Shenet“ iniciatorė Vaidilutė Eičienė pasiūlė Centro mokiniams  ir mokytojams, kartu su kitomis neįgaliųjų ugdymo įstaigomis,  dalyvauti socialiniame projekte „Svajonės-kelionės“. Projekto tikslas – padėti plėtoti neįgalių vaikų socializacijos galimybes, tobulinant jų socialines kompetencijas per meno terapiją, socialinių įgūdžių ugdymą, meno pažinimo ir kūrybiškumo veiklas. Šią idėją  į Lietuvą atvežė  JAV gyvenanti keramikė Sonata Kazimieraitienė,  ten  įgyvendinusi ne vieną panašų projektą.
Sumanymas buvo įgyvendinamas keliais etapais. Balandžio mėnesį mūsų Centro mokiniai, vadovaujami mokytojos Jūros Seniut piešė savo svajonių keliones. Visų ugdymo įstaigų mokinių nupieštus darbus peržiūrėjo profesionali dailininkė ir pagal juos sukūrė kompoziciją keramikiniam pano. Vasarą, birželio mėnesį  keli mūsų Centro mokiniai – Rūta, Beata, Aistė, Danielius ir Silvestras, lydimi mokytojos Ritos Nausėdienės,  Dailės akademijos  keramikos studijoje lipdė ir spalvino angobu  atskiras keramikines detales.
Iš visų vaikų darbelių su S. Kazimieraitienės ir kitų Dailės akademijos darbuotojų pagalba gimė keramikos pano-mozaika „Svajonės-kelionės“ vandeniu, žeme, oru. Jis buvo sumontuotas generalinio rėmėjo pasiūlytoje erdvėje – Vilniaus geležinkelio stoties centrinėje salėje.
Ten, į pano atidarymo šventę, spalio 12 dieną buvo pakviesti projekto dalyviai. Po iškilmingų sveikinimo kalbų visi dalyviai buvo pakviesti pasivaišinti saldumynais ir arbata. Vėliau mokiniai galėjo pasirinkti pramogą – ekskursiją  po geležinkelio muziejų arba pasivažinėjimą traukinuku iki oro uosto.
Kai užeisite į Vilniaus  geležinkelio stoties centrinę salę, pažiūrėkite kairėn, aukštyn ir pamatysite tris gražius kvadratinius  keramikinius pano, kuriuose sudėtos ir mūsų mokinių svajonės, mintys, viltys, rankų ir širdžių šiluma. Nuotraukos>> R. Nausėdienė


Edukacinio konkurso „Olympis 2014“ nugalėtojai

 

Mūsų Centro mokiniai kartu su biologijos, istorijos ir anglų kalbos mokytojomis dalyvavo respublikiniame edukaciniame konkurse „Olympis 2014“. Šiame konkurse dalyvavo mokiniai net iš 685 Lietuvos mokymo įstaigų! Šio konkurso tikslas buvo sudominti mokinius mokomuoju dalyku ir paįvairinti mokymosi procesą, skatinti mokinių mokymosi motyvaciją, suteikti mokiniams galimybę patikrinti savo žinias ir lavinti darbo kompiuteriu įgūdžius.

Konkurso „Olympis 2014“ nugalėtojai:

Mikas Gidrevič – I laipsnio diplomas už dalyvavimą biologijos konkurse ir II laipsnio diplomas už dalyvavimą istorijos konkurse;

Gedvilė Diržiūtė – II laipsnio diplomas už dalyvavimą istorijos konkurse;

Goda Jurgilaitė – II laipsnio diplomas už dalyvavimą istorijos konkurse.

Visi kiti konkurso dalyviai gavo padėkas. Mokytojos Skaidrė Barčienė, Inga šilaikienė, Aldona Šimaitienė ir Jurga Naimavičiūtė-Skuolienė gavo pažymėjimus. Mūsų mokiniams diplomus, padėkas ir pažymėjimus įteikė Centro direktorė G. Lepeškienė, kuri skatino mokinius ir kitais metais aktyviai dalyvauti šiame šauniame konkurse. Nuotraukos>>

 

Biologijos mokytoja S. Barčienė


 

Moksleivių dalyvavusių projekte „Tavo žvilgsnis“ apdovanojimas

Vaikų kūrybinės iniciatyvos fondo organizuojamas vertimų ir iliustracijų projektas „Tavo žvilgnis“ skaičiuoja jau vienuoliktus metus. Anglų kalbos mokytojos Jurgos Naimavičiūtės-Skuolienės iniciatyva šiais metais prie šio projekto prisijungė ir LKNUC. Š.m. sausio, vasario mėnesiais I gimnazijos klasės mokiniai vykdė projekto organizatorių užduotis: jiems reikėjo iš anglų kalbos į lietuvių kalbą išversti tekstą, o vėliau pagal tekstą piešti iliustracijas. Tai pareikalavo mokinių ištvermės ir kantrybės mokantis suprasti vertimo meną, suvokti iliustracijos ir teksto darną, dalyvauti kūrybos procese. Mokiniams dalyvauti šiame procese padėjo dailės mokytoja Jūra Seniut. Įvykdę organizatorių užduotis visi projekte dalyvavę mokiniai nekantriai laukė rezultatų, kurie su kaupu pranoko lūkesčius: trys iš šešių mokinių tapo vertimų ir iliustracijų projekto „Tavo žvilgnis“ nugalėtojais. Š.m. gegužės 19 d. visi projekte dalyvavę mokiniai buvo pakviesti į Vilniaus „Siemens“ areną, kur vyko projekto „Tavo žvilgsnis“ baigiamasis renginys. Renginio metu mūsų mokinės Odeta Jurgutytė, Jurgita Šiaudkulytė ir Indrė Lementauskytė buvo apdovanotos projekto organizatorių diplomais. Po apdovanojimų mokiniai buvo pakviesti į gražų šventinį baigiamąjį koncertą. Nuotraukos>>

Soc. pedagogė R. Rusovičiūtė


LKNUC mokiniai dalyvavo akcijoje „Darom 2014“

Kaip ir kasmet, LKNUC prisijungė prie respublikinės švarinimosi akcijos „Darom“, kuri šiais metais vyksta  jau 7 kartą. Nuo balandžio 7 iki 11dienos visi Centro mokiniai tvarkė mokyklos aplinką: rinko šiukšles, nulūžusias šakas, grėbė užsilikusius rudens lapus. Prie vyresniųjų mokinių noriai prisijungė ir mūsų mažieji – pradinių klasių mokiniai. Akciją koordinavo ir jai vadovavo Neformaliojo švietimo ir socializacijos skyriaus vedėja V. Kilikevičienė. Smagu, kad tokia akcija jau tapo mokyklos tradicija, kuri skatina ne tik mokinių pilietiškumą, aktyvų ir naudingą laisvalaikį, bet ir savanorystę. Juk nuo kiekvieno mūsų priklauso kokioje aplinkoje gyvename ir kiek prisidedame prie aplinkos švarinimo ir išsaugojimo. Dėkojame visiems mokiniams, klasių auklėtojams už dalyvavimą akcijoje. Nuotraukos>>

Socialinė pedagogė R. Rusovičiūtė, nuotraukos L. Šližienės


Savaitę „BE PATYČIŲ“ užbaigė LKNUC mokinių „Draugystės knyga“ 

2014 m. kovo 24-30 dienomis jau penktą kartą Lietuvoje „Vaikų linija“ organizuoja „Savaitę be patyčių“. Prie šios veiksmų savaitės jau penktą kartą prisijungia ir Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras (LKNUC). Veiksmo savaitė sutapo su, taip pat, kovo 24-30 d. vykusio tarptautinio projekto „Interneto savaitė 2014“ data. Veiksmo savaitės tikslas – visais įmanomais būdais atkreipti dėmesį į patyčių problemą, bei skatinti pagarbius ir draugiškus vaikų, suaugusiųjų tarpusavio santykius, „Interneto savaitės“ tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į naujų technologijų ir interneto naudą bei egzistuojančias problemas, nes patyčios šiandien persikelė ir į elektroninę erdvę.

Šiais metais veiksmo savaitėje „Be patyčių“ dalyvavo visi Centro mokiniai. Mokiniai šią savaitę buvo kviečiami dalyvauti įvairiose veiklose. Mokyklos psichologo V. Valantino vedamose prevencinėse pamokėlėse mokiniai mokėsi pozityvaus, pagarbaus ir draugiško bendravimo, užkertant kelią patyčioms ir priekabiavimui. IT mokytoja J. Drazdauskienė  ir socialinė pedagogė R. Rusovičiūtė visiems mokiniams vedė prevencines pamokas apie patyčias virtualioje aplinkoje bei informavo, kaip galima apsisaugoti ir kur kreiptis pagalbos patyčių atveju. 5-8 klasių ir I-IV gimnazijos klasių mokiniai rašė rašinius draugystės tema. Jiems talkino lietuvių kalbos mokytojos A. Jurelė, I. Laužaitytė, M. Pošiūtė-Žebelienė, V. Šlapšinskienė. Pradinių klasių mokiniai, padedami dailės mokytojų S. Hacking ir J. Seniut, piešė piešinius apie draugystę. Tiek mokinių rašiniai, tiek piešiniai buvo sudėti į „Draugystės knygą“, kuri buvo padovanota mokyklos bibliotekos skaityklai. Džiugu, kad šios pasiūlytos veiklos sulaukė ir mokinių ir pedagogų dėmesio. Visai Centro bendruomenei siūlome apsilankyti skaitykloje ir susipažinti su mokinių kūryba. Nuotraukos>>

Socialinė pedagogė R. Rusovičiūtė


Žemės diena

Jau nuo pat sausio mėnesio mokiniai pradėjo ruoštis Žemės dienai. IV gimnazijos klasės mokiniai sukūrė ekologinį herbą, rinko medžiagą apie nykstančius augalus ir gyvūnus, domėjosi atliekų rūšiavimo ir jų pakartotinio panaudojimo galimybėmis. Norėdami atkreipti visų mūsų dėmesį į Žemės ekologines problemas, I-IV gimnazijos klasių mokiniai, vykdė akciją – savo rankomis pagamino linksmus kirmėliukus, kuriais papuošė savo mokyklą. Kovo 24 dieną III ir IV gimnazijos klasių mokiniai dalyvavo integruotoje biologijos – geografijos viktorinoje, kur pademonstravo savo puikias žinias apie gamtą, gamtos apsaugą bei ekologines problemas. Nuotraukos>>

 

Biologijos mokytojos Inga ir Skaidrė


Ilgalaikė integruota technologijų ir anglų kalbos pamoka Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre

Šiandien, taip greitai besikeičiančiame pasaulyje, mokyklai keliami vis didesni reikalavimai. Nebeužtenka mokiniams suteikti vien informacijos. Jiems reikia padėti suvokti vientisą pasaulio vaizdą, įsisavinti žinių sistemą, kitaip tariant, ugdymo turinį labiau orientuoti į bendrųjų kompetencijų ugdymą, kuris skatintų mokinių savarankiškumą, loginį mąstymą, aktyvų dalyvavimą ugdymo procese. Kiekviena pamoka šiandienos mokytojui tampa iššūkiu: kaip sudominti mokinį, kaip patobulinti mokymo procesą, kad jis būtų ne tik patrauklus, įdomus, bet ir suteiktų daugiau praktinių gebėjimų. Dabartinės mokymo programos sudaro galimybę taikyti naujoviškus metodus, iš kurių norisi išskirti integruotas pamokas, kai per vieną pamoką jungiami keli skirtingi dalykai. Tokios pamokos mokiniams yra įdomios ir patrauklios.

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre nuolat vyksta integruotos įvairių dalykų pamokos. Tokiu būdų kurtumo negalę turintys mokiniai teorines žinias papildo praktiniais gebėjimais. Idėja septintos klasės mokiniams vesti tokio pobūdžio pamoką kilo Centro anglų kalbos mokytojai Jurgai Naimavičiūtei-Skuolienei. Juo labiau, kad mokytojos suplanuotos pamokos tema „Vikingų laivai“ sutapo ir su technologijos mokytojo Vidmanto Burkausko pamokų planais konstruoti laivą. Taip vienu šūviu buvo nušauti du zuikiai: mokiniai mokėsi temai būdingų anglų kalbos žodžių ir konstravo vikingų laivą. Pradžia nebuvo lengva: laivo eskizo piešimas, vėliau – daromi keli iš skirtingų medžiagų maketai, įvairūs skaičiavimai ir dar naujų anglų kalbos žodžių bei sąvokų mokymasis. Pusę metų trukusi ši integruota anglų kalbos ir technologijų pamoka davė puikius rezultatus – išmokti ir įtvirtinti anglų kalbos žodžiai, išmokta teisingai įvardinti įvairias darbo medžiagas ir savo rankomis sukurtas nuostabus vikingų laivas. Savo rezultatais buvo patenkinti ir septintos klasės mokiniai ir, be abejonės, dalykų mokytojai. Rezultatai viršijo lūkesčius: mokymas ir mokymasis buvo įdomus, paprastesnis, greitesnis, o mokinių įgytos žinios gilesnės ir tvirtesnės. Ši pamoka iš ties paliko daug gerų įspūdžių, tad su nekantrumu lauksime daugiau tokių pamokų. Nuotraukos>>


Nacionalinis projektas „Kuriame respubliką“ LKNUC

LKNUC prisijungė prie Nacionalinio pilietiškumo ugdymo projekto „Kuriame respubliką“ skirto jaunimo pilietiškumui pažadinti. Šis projektas numato tris sudėtines dalis:

projektas „Atgal į ateitį“ – skirtas  Lietuvos kaip tėvynės – tėvų ir protėvių žemės – geresniam pažinimui, išgyvenimui ir supratimui;

projektas „Auginkime vieni kitus“ – skirtas draugystės ryšių puoselėjimui, saugesnės ir draugiškesnės aplinkos mokykloje kūrimui;

projektas „Skaidrumo laboratorija“ – skirtas skaidrumui, teisingumui, sąžiningumui, pasitikėjimui ir savipagarbai ugdyti.

Š.m. vasario 13 d. neformaliojo švietimo ir socializacijos skyriaus vedėjos Viktorijos Kilikevičienės iniciatyva mūsų Centre lankėsi projekto „Auginkime vieni kitus“ vadovė Laura Valauskaitė ir asistentė Simona Žaldokaitė, kurios 7-IV gimnazijos klasės mokiniams pristatė šio projekto idėjas. Projektą „Auginkime vieni kitus“ mokiniai pasirinko ne atsitiktinai, juos sudomino galimybė patiems kurti saugesnę ir draugiškesnę mokyklos aplinką, ugdyti savo savigarbą ir savivertę be to būti jaunesnių klasių mokinių globėjais, bendra veikla stiprinant visų mokinių draugystės ryšius taip įveikiant patyčias ir susvetimėjimą. Šio projekto įgyvendinimą LKNUC kuruoja socialinė pedagogė Rasa Rusovičiūtė.Šis projektas tęsis iki gegužės mėn. Taigi, mūsų mokinių laukia bendra veikla, bendri užsiėmimai, prasmingas ir smagus laisvalaikis.  Nuotraukos>>

 

Socialinė pedagogė R. Rusovičiūtė


Moksleivių dalyvavimas projekte „Tavo žvilgsnis“

Š.m. sausio mėn. LKNUC prisijungė prie Vaikų kūrybinės iniciatyvos fondo organizuojamo vertimų ir iliustracijų projekto „Tavo žvilgnis“. Du mėnėsius I gimnazijos klasės mokiniai vykdė projekto organizatorių užduotis: jiems reikėjo iš anglų kalbos į lietuvių kalbą išversti tekstą, o vėliau pagal tekstą piešti iliustracijas. Tai pareikalavo mokinių ištvermės ir kantrybės: drauge suprasti vertimo meną, suvokti iliustracijos ir teksto darną, dalyvauti kūrybos procese. Mokiniams dalyvauti šiame procese padėjo anglų kalbos mokytoja Jurga Naimavičiūtė-Skuolienė, dailės mokytoja Jūra Seniut ir socialinė pedagogė Rasa Rusovičiūtė. Nuotraukos>>


„Švarių rankų šokis 13“

Užkrečiamų ligų ir AIDS centras kartu su Sveikatos apsaugos ministerija bei Savivaldybių visuomenės sveikatos biurų asociacija šį rudenį, jau antrus metus iš eilės, kvietė Lietuvos darželių, mokyklų auklėtinius sukurti 1 min. šokį atitinkantį šios iniciatyvos šūkį – „Švarių rankų šokis“. Iniciatyva „Švarių rankų šokis“ skirtas ugdyti teisingus vaikų rankų higienos įpročius ir į rankų plovimo procesą pažvelgti linksmai. Prie šios iniciatyvos šiais metais prisijungė ir LKNUC. Keletas 8-IV gimnazijos klasių mokinių padedami socialinės pedagogės R. Rusovičiūtės, dailės mokytojos S. Hacking ir lietuvių gestų kalbos vertėjos J. Keko, sukūrė švarių rankų šokį. Šį filmuką galima pamatyti adresu: http://www.youtube.com/watch?v=9m3yqCA8wv8&feature=youtube_gdata.


Projektas „Išeini? Išjunk mane“

 

Mūsų centro I gimnazijos klasė ir biologijos mokytoja Inga Šilaikienė bei klasės auklėtojas Virgilijus Naruševičius dalyvauja projekte „Išeini? Išjunk mane“.

Su mokiniais aptarta esama mokyklos elektros, šilumos, popieriaus, vandens taupymo ir rūšiavimo situacija. Išskirtos silpnosios ir stipriosios pusės.

Kartu su I gimnazijos klasės mokiniais parengti atsakingos mokyklos principai, kuriuos norėtųsi pritaikyti praktiškai mūsų centre. Šiuos principus galite perskaityti Čia>>


 


LKNUC pradinių klasių mokiniai dalyvavo mokyklos projekte „Aš saugus kelyje“

Lietuva siekdama pagerinti eismo saugą šalies keliuose bendradarbiauja su Europos Komisija ir vykdo Europos kelių eismo saugos chartijos numatytą veiklą. Europos kelių eismo saugos chartiją pasirašė nemaža dalis Lietuvos organizacijų: įmonių, miestų savivaldybių, viešųjų įstaigų, asociacijų, nevyriausybinių organizacijų, šalies mokyklų. 2011 m. LKNUC taip pat yra pasirašęs Europos kelių eismo saugos chartiją ir pasižadėjęs savo veiksmais prisidėti prie bendro Europos tikslo – mažinti nelaimingų atsitikimų skaičių keliuose. Šiemet akcijos „Apsaugok mane“ organizatoriai – Vilniaus miesto savivaldybė, draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ ir Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas. Šios įstaigos numatė įvairias veiklas bei renginius mokyklų mokiniams, kuriuose dalyvavo ir LKNUC pradinių klasių mokiniai.

Kiekvienais metais, mokslo metų pradžioje, klasių valandėlių metu, visiems LKNUC mokiniams vedami saugaus eismo instruktažai, kuriuose primenamos pagrindinės Kelių eismo taisyklės, akcentuojamas atšvaitų ir liemenių, su šviesą atspindinčiais elementais, būtinumas tamsiuoju paros metu.

Šių mokslo metų pradžioje, pradinių klasių mokiniai buvo pakviesti dalyvauti mokykliniame projekte „Aš saugus kelyje“, pravestos prevencinės saugaus eismo pamokėlės, bei išdalinti šviesą atspindintys atšvaitai parengiamos klasės mokiniams. Visiems pradinių klasių mokiniams buvo suorganizuota išvyka į Vilniaus m. saugaius eismo mokyklą. Kartu su soc. pedagoge R. Rusovičiūte ir dailės mokytoja S. Hacking, pradinių klasių mokiniai dalyvavo Vilniaus m. savivaldybės administracijos Saugaus miesto departamento organizuotame vaikų piešinių konkurse „Saugokime vieni kitus kelyje“. Vilniaus m. savivaldybės Švietimo skyriaus Neformaliojo švietimo poskyrio vyr. specialistė D. Normantienė mūsų Centro pradinių klasių mokiniams dovanojo liemenes su šviesą atspindinčiais elementais. Su jomis mokiniai bus geriau matomi tamsiu paros metu gatvėse, bei mokyklos organizuojamose išvykose, ekskursijose.

Spalio 17-ą dieną LKNUC vyko užbaigiamasis, du mėnesius trukusio, projekto „Aš saugus kelyje“ renginys. Dar kartą mokiniams buvo priminta, kaip reikia elgtis gatvėje, pėsčiųjų perėjoje, tamsiu paros metu, buvo akcentuojama saugos diržų svarba važiuojant automobiliu, šalmų bei kitų apsaugų dėvėjimo būtinybė važinėjantis dviračiais ir žinoma atšvaitų, bei šviesą atspindinčių liemenių dėvėjimo svarba. Visi, pradinių klasių mokiniai, dalyvavę šiame projekte buvo apdovanoti diplomais. Nuotraukos>>

Soc. pedagogė R. Rusovičiūtė


LKNUC mokiniai dalyvavo akcijoje „Žinutė mokytojui“

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras prisijungė prie Vilniaus m. psichologinės-pedagoginės tarnybos organizuotos akcijos „Žinutė mokytojui“. Ši akcija vyko nuo š.m. rugsėjo 23 d. iki spalio 3 d. Akcijos metu mokiniai buvo skatinami išreikšti savo jausmus ir lūkesčius mokytojams. Akciją vykdyti padėjo LKNUC etikos ir tikybos mokytoja J. Barisevičienė.  5-8 ir I-IV gimn.  klasių mokiniai žinutes rašė ant iš spalvoto popieriaus iškirptų klevo lapų, kurie vėliau buvo prisegti prie natūralių klevo lapų ir Mokytojų dienos proga papuošė mokytojų kambarį.

Keletas mokinių minčių:

„Man patinka, kai mokytojas nusišypso, padeda, gražiai kalba su manimi, rūpinasi, išklauso nuomonę ir bėdas. Gerbiu tokius mokytojus!“

„Man patinka, kai mokytoja linksmai bendrauja, padeda, nuoširdi, aiškina gerai pamokas, tiri jumoro jausmą“

„Gerai, kai mokytoja moka gestų kalbą, myli mokinius, gerbia juos ir yra nuoširdi“

„Gerai kai mokytojas būna labai geras, nuoširdus, bendraujantis, išklausantis nuomonę, supranta“

„Man patinka, kad mokytojas turi jumoro jausmą“

„Puiku, kai mokytojas aktyvus, linksmas, turi jumoro jausmą, geras ir švelnus“

„Man patinka, kai mokytojas juokauja, mokina, padeda ir pyksta“

„Gerai, kai mokytoja yra švelni ir reikli“

„Man patinka, kai mokytojas padeda, rūpinasi, juokauja, žaidžia, džiaugiasi“

„Gerai, kai mokytojas sąžiningas, atviras, nuoširdus, bendrauja atvirai“

Pastaba:  Mokinių mintys paskelbtos anonimiškai, neminint mokinio vardo, pavardės. Nuotraukos>>

Vyr. Socialinė pedagogė R. Rusovičiūtė


 

LKNUC mokiniai dalyvavo Vilniaus Užupio gimnazijos projektuke „Kas mums iš to?“        

  Š.m. rugsėjo 18d. LKNUC Mokinių tarybos narys Paulius Vidžiūnas ir grupė I-IV gimnazijos klasių mokinių dalyvavo Užupio gimnazijos mokinių projektuko „Kas mums iš to?“ finaliniame renginyje. Šis projektukas tai Pilietinės Visuomenės instituto vykdytas projektas „Kuriame Respubliką“, kurio tikslas buvo ugdyti ir formuoti visuomeninės nuosavybės jausmą, padedant jaunam žmogui pažinti save, skatinant jį dalyvauti visuomeninėje veikloje bei gerbti ir tausoti supančią aplinką. Norisi pasidžiaugti, kad Užupio gimnazijos projektuke „Kas mums iš to?“ dalyvavo ir LKNUC mokiniai. Mūsų moksleiviai š.m. kovo 7d. buvo pakviesti į Užupio gimnazijos organizuotas Savanorystės dienas, kur LKNUC, kartu su Užupio gimnazijos moksleiviais numatė tolesnias bendras veiklas. Norisi pasidžiaugti, kad numatytos savanoriškos veiklos nesibaigė kartu su šiuo projektuku. LKNUC ir Užupio gimnazijos mokiniai bendraus ir bendradarbiaus toliau, kurs naujas bendras veiklas, susibūrimus, varžybas, renginius. Toks bendravimas ir bendradarbiavimas yra naudingas abiejų mokyklų moksleiviams: tai galimybė kiekvienam, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus ir sveikatos panaudoti savo turimas žinias ir patirtį, realizuoti savo pomėgius, susirasti naujų draugų, tapti reikalingu kitiems bei gerai praleisti laisvalaikį. Nuotraukos>>

Vyr. Socialinė pedagogė R. Rusovičiūtė


Tarptautinis projektas „ICT Ways for Science Classrooms“

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras drauge su Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetu dalyvauja tarptautiniame projekte „ICT Ways for Science Classrooms“. Viena iš projekto veiklų – mokytojų, taikančių IKT savo darbe gerosios patirties sklaida.

Gegužės 23 d. Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre vyko gerosios patirties sklaidos seminaras, kurio metu Vilniaus pradinių ir pagrindinių mokyklų mokytojai pristatė savo praktinę patirtį taikant IKT ugdymo procese.

Pranešimus skaitė: Mikas Balkevičius, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto projektų vadovas, kuris pristatė projekto tikslus, uždavinius, perspektyvas; LKNUC mokytojos: Skaidrė Barčienė, Inga Šilaikienė, Neringa Narušytė, Jūratė Drazdauskienė, Renata Kumštytė, Vitalija Šlapšinskienė; Vilniaus Simono Stanevičiaus vidurinės mokyklos mokytoja Jūratė Bakutienė; Vilniaus Žemynos gimnazijos mokytoja Lena Miškinienė. Plačiau>>


Projektas „Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto ryšių su socialiniais partneriais stiprinimas suteikiant lietuvių gestų kalbos mokytojams kvalifikaciją“

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras dalyvauja Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto pradedame vykdyti ES FS finansuojamame projekte „Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto ryšių su socialiniais partneriais stiprinimas suteikiant lietuvių gestų kalbos mokytojams kvalifikaciją“.

Klausos negalią turintys vaikai dažniausiai neturi galimybės išmokti gimtosios lietuvių gestų kalbos iš tėvų, kai tėvai yra girdintys. Šią teisę paprastai užtikrina kurčiųjų ugdymo įstaigos, konkrečiai lietuvių gestų kalbos mokytojai. Šiuo metu gestų kalbos mokytojams reikalavimai vis didėja – anot Švietimo ir mokslo ministerijos, bendroji gestų kalbos dalyko programa artimiausiu metu kis. Planuojama rengti lietuvių gestų kalbos baigiamąjį egzaminą/brandos egzaminą. Taigi gestų kalbos mokytojų taip pat laukia nauji iššūkiai.

Kurčiųjų ugdymo įstaigose gestų kalbos mokytojų poreikis tendencingai didėja dėl ES socialinės politikos, skatinančios lygių galimybių plėtrą mokymosi visą gyvenimą proceso metu. Europos Sąjungos patirtis rodo, kad integruotai besimokantiems mokiniams su klausos negalia taip pat svarbu suteikti galimybę mokytis gestų kalbos (kaip gimtosios arba antrosios).

Taigi, pagrindinis projekto „Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto ryšių su socialiniais partneriais stiprinimas suteikiant lietuvių gestų kalbos mokytojams kvalifikaciją“ tikslas – sukurti kvalifikacijos tobulinimo programą mokytojams ir pedagogams, siekiantiems įgyti lietuvių gestų kalbos mokytojo kvalifikaciją. Iki šiol nė viena aukštoji mokykla nerengė lietuvių gestų kalbos mokytojų, šis projektas užpildys jau keletą dešimtmečių esančią spragą.

Lietuvių gestų kalbos mokytojo kvalifikacija leis mokytojams, pedagogams dirbti su kurčiaisiais ar neprigirdinčiaisiais įvairiose švietimo, mokymo įstaigose. Įgiję šią kvalifikaciją lietuvių gestų kalbos mokytojai galės siekti aukštesnės pedagoginės kvalifikacijos pripažinimo, t. y. taps visaverčiais LR ugdymo sistemos vykdytojais.


Projektas saugus internetas LKNUC

Vasario 5 dieną jau 10-ąjį kartą minima Tarptautinė saugesnio interneto diena (SID). Šių metų dienos tema – „Teisės ir atsakomybė internete“, o šūkis – „Junkis pagarbiai ir atsakingai!“

Daugiau informacijos apie SID galite rasti http://www.draugiskasinternetas.lt/lt/main/day/sid_2013.

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras šiais metais prisijungė prie Europos Komisijos (EK) Informacinės visuomenės direktorato programos „Saugesnis internetas“, kuri nuo 1999 metų vykdoma visose ES šalyse. Programos tikslai – skatinti saugesnį, ypač vaikų, naudojimąsi internetu ir naujomis jo technologijomis bei apsaugoti vaikus, kovojant su neteisėtu ir žalingu interneto turiniu bei elgesiu.

Š.m. sausio 31d. centre vyko informacinių technologijų ir socialinis integruotas su gamtos ir tiksliųjų mokslų projekto „Saugus internetas“ baigiamasis renginys. Visą mėnėsį I-IV gimnazijos klasių mokiniai padedami biologijos, fizikos, chemijos, matematikos, informacinių technologijų mokytojų ieškojo, rinko informaciją apie saugų naršymą internete, kompiuterio naudą ir žalą sveikatai, vartotojų teises ir atsakomybę. Surinkta medžiaga buvo panaudota mokinių informacinių plakatų gamybai, kuriuos, patys I-IV gimnazijos klasių mokiniai, pristatė centro bendruomenei renginio metu. Renginio antroje dalyje suformuotos mišrios komandos iš 5 – IV gimnazijos klasių žinias pasitikrino atsakinėdami į viktorinos klausimus apie saugų bendravimą internete, įvairiuose testuose pasitikrino informacinių technologijų žinias ir įvertino savo įgūdžius bendrauti socialiniuose tinkluose. Visą mokinių darbą vertino komisija: LKNUC direktorė G. Lepeškienė, Neformaliojo švietimo ir socializacijos skyriaus vedėja V. Kilikevičienė bei dailės ir lietuvių gestų kalbos mokytoja S. Hacking.

I-IV gimnazijos klasių mokiniams buvo įteikti šio renginio dalyvio pažymėjimai, Lietuvoje vykdomo projekto „Draugiškas internetas“ išleistos informacinės knygelės „Facebook ir tavo privatumas“, bei kompaktiniai diskai su edukaciniu filmu „Tinklas“. Mokytojams, prisidėjusiems prie renginio, įteikti padėkos raštai.

Renginys visiems dalyviams suteikė žinių ir gerų emocijų, o I-IV gimnazijos klasių mokiniai pratęs projekto veiklą š.m. vasario 5d. dalyvaudami Nacionalinėje Saugesnio interneto vaikų, jaunimo, suaugusiųjų konferencijoje ir jaunimo forume „Junkis pagarbiai ir atsakingai!“ „Litexpo“ rūmuose. Nuotraukos>>

Tekstas ir nuotraukos vyr. socialinės pedagogės R. Rusovičiūtės ir IT ir matematikos vyr. mokytojos J. Drazdauskienės



 

 

 

 

  • Renginių kalendorius
  • Pamokų laikas
  • Atostogos
  • Bendradarbiavimas
  • Pirštų abėcėlė
  • PARAMA gimnazijai (2% GMP)
  • PREVENCINĖS PROGRAMOS

Švietimo ir mokslo ministerija

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Techninės pagalbos neįgaliesiems centras

Ugdymo plėtotės centras

LKNUC facebook paskyra

LKNUC bibliotekos facebook paskyra

Visos teisės saugomos © 2017 Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras
Web-sprendimas: FoxitNetas