Filaretų g. 36, LT-01210 Vilnius
Įm. k. 290982710
A. s. LT09 7300 0100 0245 9232
AB bankas „Swedbank“
Banko kodas 73000
Tel. / faks. +370 5 215 4427
El. paštas rastine@lknuc.lt
Direktorė Girdutė Lepeškienė
RSS Srautas pritaikymas neįgaliesiems
Saugumo tikslais patalpos ir teritorija stebimos vaizdo kameromis
Prancūziškame entuziazme įsisiubavęs Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras

Visą savaitę Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre viešėjo prancūzai iš Centre d’Entrainement oux. Cemea Centro: Marie Noelle, Alexandre Kohlberg ir Nicolas Deloince. Prancūzijoje jie dirba „useleader’iais“, t.y. animatoriais-socialiniais pedagogais. Keliolika prancūzų atvyko į Lietuvą savaitei, „pasisemti“ praktikos, pasižiūrėti, kaip dirbama Vilniuje su vaikais, koks vaikų užimtumas, kaip jiems dėstomos pamokos ir kaip vyksta neformalūs užsiėmimai. Pirmą dieną „useleader’iai“ vaikščiojo po skirtingas mokymo įstaigas, pažindinosi su jomis. Vėliau, iš gana ilgo sąrašo, rinkosi, kur savo praktikos savaitę norėtų praleisti. Marie, Alexandre ir Nicolas nedvejodami pasirinko LKNUC. Tik po kelių dienų jie atskleidė, kodėl: „Pamatėme užsidegimą! Pamatėme, kaip čia dirbantys žmonės myli savo darbą. Jūs tiesiog jį mylite. O tai juk vienas svarbiausių dalykų darbe, ypač šiame.“

Turėjusi būti stebimoji, praktika virto tikrąja: trys animatoriai-socialiniai pedagogai su mokiniais dirbo kasdien. Jie bendravo, mokėsi gestų kalbos (jos mokė patys vaikai), žaidė įvairius žaidimus (atminties lavinimo, kūrybiškumo atskleidimo), rengė sporto varžybas, žaidė teatrą, lavino ritmikos gebėjimus. Prancūzai savo darbu atskleidė vieną nuostabų dalyką, kad žaidimai – labai turtingas žodis, savyje talpinantis naujas žinias, gerą nuotaiką, budrumo laikymą ir, kone svarbiausia, išmokimą dirbti komandoje. Mokiniai buvo taip susižavėję veiklomis, kad net neturėjo laiko prisiminti, kad jau įpusėjusi ar net pasibaigusi pertrauka, nekalbant apie visus kitus veiksnius, kurie dažnai nuvilioja mokinių dėmesį.

Susipažinti su darbo struktūra Prancūzijoje turėjo galimybę ir LKNUC pedagogai bei mokiniai. Alexandre ir Nicolas išsamiai ir nuoširdžiai papasakojo apie visą savo veiklą Prancūzijos mokyklose. Jų darbas – burti įvairius būrelius mokiniams pietų pertraukos metu. Prancūzijoje pietų pertrauka trunka daugiau nei dvi valandas. Vaikų srautas milžiniškas. Mokiniai lavinasi ir naudingai praleidžia laisvą laiką skirtinguose būreliuose: muzikos, vaidybos, žaidimų, skaitymo, rankdarbių ir t.t. Mokiniai iš vieno būrelio į kitą gali judėti kaip tik nori ir kada tik nori. Vyksta ir individualus darbas, ir darbas grupėmis. Kiekvienoje tokioje kūrybinėje komandoje yra po vieną ar kelis „useleader’ius“, kurie viską kuruoja. Įdomiausia jų darbe – jie niekada neturi daryti to paties. Jiems nereikia kartoti tų pačių žaidimų, tų pačių užduočių. Improvizacija, lankstumas, pasiruošimas, kūryba, vaidmenų kaita, atsakomybės jausmas, įgūdžių lavinimas, komandinis darbas ir vaiko pasitikėjimas, kad viską galiu pasiekti, jei net reikės pradėti nuo nulio – jų darbo modelis.

Gražiausia jų darbe ir tuo neįmanoma nustoti žavėtis (svarbiausias jų tikslas) – vaikų AUTONOMIJA! Ar gali būti geriau? Sistema tokia: vaikas užsimano, tarkim, žongliruoti. Ateina jis pas šį „superinį“ prancūzą ir išsako savo norą. Atsakymą jis išgirsta tokį: „gerai, bet aš irgi nemoku. Mes mokysimės drauge!“ Ir jie išmoksta tą daryti drauge. Vėliau vaiko gebėjimai yra filmuojami ir viešinami. Kiti vaikai žiūri ir galvoja, kad norėtų išmokti to paties, tačiau prancūzas vienas jo nebemoko, moko drauge su vaiku, kuris tą jau moka.

Išvykus prancūzams, po kelių dienų, gavome labai gražią žinutę: „Tik išvykęs ir kelias dienas pabuvęs namuose supratau, kad Lietuvoje mes gavome daugiau patirties, negu įmanoma įsivaizduoti! Ir jūs esate labai labai laukiami pas mus.“

Gražus darbas, graži praktika tiek mūsų svečiams, tiek LKNUC pedagogams ir mokiniams, ir nepaprastai gražus bendradarbiavimas, kuris nenutrūkstamai turėtų vykti kasdien.

Nuoširdžiai dėkoju Viktorijai Kilikevičienei, Ievai Lemešiūtei, Aušrai Aušiūrienei ir Vitalijai Šlapšinskienei. Jų dėka darbas su prancūzais vyko sklandžiai ir labai gražiai.

Neformaliojo ugdymo pedagogė ir vertėja A. Nikelė

  • Renginių kalendorius
  • REKOMENDACIJOS TĖVAMS, AUGINANTIEMS VAIKUS, TURINČIUS KLAUSOS SUTRIKIMŲ AR KOCHLEARINIUS IMPLANTUS
  • Pamokų laikas
  • Atostogos
  • Bendradarbiavimas
  • Pirštų abėcėlė
  • PARAMA gimnazijai (2% GMP)
  • VAIKŲ MAITINIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
  • PREVENCINĖS PROGRAMOS
  • SVARBI INFORMACIJA TĖVAMS
  • PAGALBĄ TEIKIANČIOS ORGANIZACIJOS LIETUVOJE
  • TURTO NUOMOS KONKURSAS

Švietimo ir mokslo ministerija

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Techninės pagalbos neįgaliesiems centras

Ugdymo plėtotės centras

LKNUC facebook paskyra

LKNUC bibliotekos facebook paskyra

Visos teisės saugomos © 2019 Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras
Web-sprendimas: FoxitNetas