Lapkričio mėnesio pamokos netradicinėse erdvėse

Lapkričio mėnesio pamokos netradicinėse erdvėse

Lapkričio 16 d. LKNUC pamokos vyko netradicinėse erdvėse. Tą dieną parengiamosios – 4 klasių mokiniai lankėsi Geležinkelių muziejuje. Čia jie apžiūrėjo muziejaus eksponatus, maketus, piešė, dėliojo dėliones, žiūrėjo filmukus. Vėliau važiavo traukiniu iki oro uosto ir atgal.

5, 6a ir 8b klasių moksleiviai su mokytojais Linu, Aušra ir Jūra pabuvojo Policijoje. Juos pasitikęs pareigūnas Kęstutis Bagdonas supažindino su policijos struktūra, vaizdžiai parodė visą gatvėje patruliuojančio policininko amuniciją. Keletas mokinių net išbandė antrankius, trumpai pasėdėjo sulaikymo kameroje. Policijos muziejuje apžiūrėjo įvairius įdomius dalykus: emblemas, ženkliukus, uniformas, kepures. Pabuvojo nusikaltėlių atpažinimo kambaryje, kuriame  per stiklą galima matyti apklausiamus, įtariamus žmones, o jie nemato, mato  tik veidrodį. Pabaigai visus nuvedė į monitorių kambarį, kuriame galima stebėti, kas vyksta padidinto pavojaus vietose. Vilniaus mieste yra sumontuotos 95 vaizdo stebėjimo kameros. Mokiniai  patys pabandė  monitorių valdymą.

6b, 7 ir 8a klasėms netradicinės pamokos vyko Kaune, kur kartu su lietuvių kalbos mokytojomis A. Jurele ir V. Šlapšinskiene mokiniai apsilankė net trijuose muziejuose. Pirmiausia, net dvi edukacinės programos ( „Kodėl skrenda lėktuvas?” ir „Kuo skiriasi malūnsparnis nuo sraigtasparnio?” ) vyko Aviacijos muziejuje. Čia mokiniai turėjo unikalią galimybę pavairuoti sportinį lėktuvą (simuliacinėje kėdėje) bei dar kartą prisiminti tragiškai pasibaigusį Lietuvos didvyrių Stepono Dariaus ir Stasio Girėno skrydį per Atlantą. Kita stotelė – Velnių muziejus. Jame taip pat netradiciškai susipažinome su muziejaus eksponatais, nes, pasidalinę į tris komandas, mokiniai dėliojo mįsles ir minkles, patarles ir priežodžius, atsakinėjo į klausimus apie velnius, ieškojo edukatorės nurodytų eksponatų, žaidė žaidimus su Raganos šluota. Laikas prabėgo akimirksniu, o žinių bagažas pasipildė su kaupu. Prisiminimui apie muziejų ir smagias edukacines veiklas jame edukatorė padovanojo kiekvienam mokiniui po molinį velniuką. Papietavę vykome į IX forto muziejų. Jo gynybinėje sienoje vyko smagus edukacinis orientavimosi žaidimas „Kauno tvirtovė: IX fortas“. Susiskirstę į dvi komandas mokiniai gavo žemėlapius ir turėjo pačiose neįtikinamiausiose vietose (gynybinės sienos nišose, patrankose ar patrankų sviediniuose) ieškoti paslėptų užduočių. Paskutinioji užduotis itin praturtino mokinių žodyną, susijusį su istorija. Apžiūrėję dar kelių muziejaus salių eksponatus, praėję pro įspūdingo dydžio monumentą, skirtą masinių žudynių aukoms atminti, patraukėme link autobusiuko. Bet namo grįžti po tokios smagios kelionės nesinorėjo niekam…

I  ir II gimnazijos klasių mokiniai kartu su anglų kalbos mokytoja Ž. Jurgeliene ir gestų kalbos mokytoja V. Ivanauskiene lankėsi Vilniaus apskrities gestų kalbos vertėjų centre. Ekskursijos metu mokiniai buvo supažindinti su centro tikslais, struktūra, gestų kalbos vertėjų darbu; sužinojo, kokios ir kokiu būdu gestų kalbos vertimo paslaugos yra teikiamos ne tik Vilniuje, bet ir kitiems Vilniaus apskrityje gyvenantiems kurtiesiems. Taip pat išsiaiškino, kur kreiptis ir kaip užsakyti gestų kalbos vertimo paslaugas.

IIIa ir IIIb gimnazijos klasės, lydimos mokytojos M. Pošiūtės-Žebelienės dieną praleido muziejuose. Pirmoji dienos pusė buvo suplanuota Lietuvos nacionaliniame muziejuje, čia gidė kartu su mokiniais analizavo Žalgirio mūšio 600 metų jubiliejui paminėti sukurtą maketą (pirmą kartą pristatytas 2010 m.), edukacinė veikla taip ir vadinosi „Žalgiris“. Maketas įspūdingas, jame pavaizduota esminė Žalgirio mūšio scena, kai Vytauto Didžiojo vedami pulkai suduoda lemiamą mūšį Vokiečių ordinui. Antrąją dienos dalį praleidome Taikomosios dailės muziejuje, buvome pasirinkę edukaciją „Kvietimas į pokylį“. Gidė papasakojo apie gražiausias dizainerio Aleksandro Vasiljevo pristatytas 1915–2015 m. vakarines sukneles ir jų sukūrimo aplinkybes, drabužių detalių kaitos priežastis. Po šio pasakojimo edukatorė papasakojo apie viduramžiais išpopuliarėjusias paslapčių dėžutes, kuriose buvo ir slaptų skyrelių, stalčiukų ypatingos paslaptims, taigi čia buvo laikomi ne tik papuošalai, bet ir slapti meilės laiškai ar net mylimojo plaukų sruoga su mini portretu. Mokiniai kūrė savo dėžutes dekoruodami jas laisvu stiliumi (naudodami trafaretus su šiuolaikiniais piešiniais).

IV gimnazijos klasės mokiniai kartu su anglų kalbos mokytoja Jurga, biologijos mokytoja Inga ir informacinių technologijų mokytoja Jūrate apsilankė Vilniaus universiteto bibliotekoje. Ši biblioteka įkurta 1570 m. Tai seniausia akademinė biblioteka Baltijos šalyse ir yra viena didžiausių bibliotekų Lietuvoje. Mokiniai kartu su mokytojomis grožėjosi bibliotekos Pranciškaus Smuglevičiaus, Joachimo Lelevelio ir Baltosios salių puošnumu, interjero architektūra. Iš Baltosios salės siaurais laipteliais kilo į išlikusį observatorijos bokštelį, iš kurio matosi universiteto rūmai iš viršaus ir atsiveria nuostabi Vilniaus miesto panorama, apsilankė keliuose iš esančių 13 vidinių universiteto kiemelių, pasigrožėjo šv. Jonų bažnyčios architektūra.

VASARIO 12 D. – NETRADICINIŲ PAMOKŲ DIENA

VASARIO 12 D. – NETRADICINIŲ PAMOKŲ DIENA

ETIKOS PAMOKA KITAIP: „HOLOKAUSTAS LIETUVOJE“ KAUNO IX FORTE

ETIKOS PAMOKA KITAIP: „HOLOKAUSTAS LIETUVOJE“ KAUNO IX FORTE

Lapkričio mėnesio pamokos netradicinėse aplinkose

Lapkričio mėnesio pamokos netradicinėse aplinkose

SPALIO MĖN. PAMOKOS NETRADICINĖSE APLINKOSE

SPALIO MĖN. PAMOKOS NETRADICINĖSE APLINKOSE

No Comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Archyvai