Dviejų dienų kelionė į Estiją

Š. m. balandžio 21-22 dienomis LKNUC 5 – IV gimn. klasių mokiniai kartu su mokytojomis M. Pošiūte-Žebeliene, V. Šlapšinskiene, J. Drazdauskiene, socialine pedagoge R. Rusovičiūte ir lietuvių gestų kalbos vertėju D. Padkamariu viešėjo Estijoje.

Pirmiausia, atvykome į Tartu, kur aplankėme „AHHAA“– didžiausią Baltijos šalių mokslo centrą. Jame mokiniai ir lydintys mokytojai  aktyviai susipažino su mokslu ir technologijomis. Visi drąsiai eksperimentavo ir tikrai įdomiai praleido laiką muziejuje, kuriame taikoma visiškai kitokia taisyklė – lieskite viską ką norite, išbandykite viską patys, čia niekas nėra draudžiama!  Kai kuriuos interaktyvius eksponatus mokiniai išbandė net ne po vieną, o po kelis kartus. Milžiniška energijos mašina (Niutono obelis), ypatingos technologijos, Hobermano sfera, didelis skruzdėlynas, mini laboratorijos, kino filmų kūrimo studijos, veidrodžių labirintai,  mokslo parduotuvės ir daug kitų įdomių dalykų viliojo sugrįžti dar ir dar. Drąsiausieji išbandė mokslo pasaulio ekstremaliausias atrakcijas – pasivažinėjimą dviračiu ant lyno kelių metrų aukštyje, astronautų treniruoklį bei  reaktyvinio lėktuvo simuliatorių. Norintys turėjo galimybę ir „nuskristi“ į kosmosą: ypatingame sferiniame planetariume stebėjo milijonus žvaigždžių ir žiūrėjo filmus apie tolimas planetas, žvaigždynus.

Po apsilankymo mokslo centre pasivaikščiojome ir po studentiškąjį Tartu senamiestį: apžvalginę ekskursiją pradėjome miesto Rotušėje, stabtelėjome prie šio miesto simbolio – Besibučiuojančių  studentų fontano. Visi draugiškai išbandėme stebuklingąjį Angelų tiltelį, o daugiausiai laiko praleidome prie įspūdingųjų Domo katedros griuvėsių. Šiek tiek pavargę, bet tikrai puikios nuotaikos, keliavome į Taliną.

Kitą rytą, papusryčiavę viešbutyje, autobusu nuvykome į pajūrį. Čia, apžiūrėję „Undinėlės“ paminklą, pėsčiomis patraukėme link Kadriorg rūmų – baroko stiliaus Rusijos imperatorės Jekaterinos I-osios vasaros rezidencijos. Šiuo metu pastate veikia meno galerija, tačiau mūsų grupei pavyko apžiūrėti ne tik rūmų sodą, bet ir įspūdingąją Baltąją salę.

Galiausiai atvykome ir į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktą Talino senamiestį. Tompea pilis, kurioje šiuo metu įsikūrusi Prezidentūra, Aleksandro Nevskio soboras, Domo katedra, apžvalgos aikštelės, Rotušė, miesto amatininkų ir Juodagalvių gildijos pastatai, Nigulistės ir Olevistės bažnyčios, Viru vartai, „Storosios Margaritos“ bokštas, kuriame įrengtas laivybos muziejus – tai tik dalis 850-us metus skaičiuojančio miesto grožybių, kurias pamatėme. Laisvu laiku dar paklaidžiojome užburiančiomis, kepintais migdolais kvepiančiomis, siauromis senamiesčio gatvelėmis.

Pilni įspūdžių vėlai vakare grįžome į Lietuvą. Mokiniai, dar vaikštinėdami po Talino senamiestį, klausinėjo pagrindinės šios išvykos organizatorės mokytojos Mildos, kur keliausime kitąmet? Turbūt, tai ir yra geriausias išvykos įvertinimas, o iš laimės blizgančios vaikų akys – nuoširdžiausia padėka. J

V. Šlapšinskienė

VALSTYBĖS PAŽINIMO CENTRO EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS LKNUC MOKINIAMS

UŽGAVĖNĖS – TRADICINĖ ŠVENTĖ

IKIMOKYKLINIO UGDYMO GRUPIŲ VAIKŲ IŠVYKA Į LDK VALDOVŲ RŪMUS

Bendra metodinė diena su ,,Atgajos“ spec. mokyklos kolegomis